Auteur Topic: darmkanker met uitzaaiingen naar lever  (gelezen 46272 keer)

kleinen

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:darmkanker met uitzaaiingen naar lever
« Reactie #135 Gepost op: september 12, 2009, 20:00:42 pm »
Ik kreeg ook slecht nieuws. Wil breken met vriendin om haar te sparen. Ze begrijpt het niet. Is er iemand die kan getuigen over leven met zwaar zieke en zijn er mensen die mij begrijpen? Het valt me zwaar want we zien elkaar zo graag.Kan ik haar jonge leven(30) daar mee belasten?

omamanita

• Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: september 12, 2009, 22:14:05 pm »
Ik zou denken dat je je vriendin zelf moet laten beslissen. Haar de mogelijkheid niet geven om jou in deze moeilijke periode te steunen en bij te staan is misschien een zwaardere belasting dan samen te vechten tegen je ziekte.
Ik hoop dat jullie eruit geraken.
Omamanita

kleinen

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: september 13, 2009, 09:07:11 am »
dank voor je reactie ommanita
We praten veel en zij is vastbesloten dat ze het aankan, hoop dat ze het later niet betreurt,
ik ga mijn best doen om positief te blijven, maar op het eerste moment schuift de grond weg onder je voeten en denk je aan de raarste dingen.
Is er iemand die kan vertellen hoe hij/zij dit allemaal ervaart als partner van zwaar zieke?

bedankt

Bert Rolloos

• Bekijk profiel
    • bert786.faym@blog.hyves.nl
« Reactie #138 Gepost op: september 13, 2009, 10:48:38 am »
Liefde overwint alles, zelfs kanker,durf nog zo veel mogelijk te genieten van elkaar, het zal jullie misschien alleen nog maar meer naar elkaar toebrengen.
Wens jullie alle geluk van de wereld toe in deze moeilijk tijd
Groet bert Rolloos

kleinen

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: september 14, 2009, 09:02:25 am »
Bedankt Bert, heb even naar je berichten gekeken, ik wens je veel sterkte en volledig herstel.
Wij zijn over de eerste schok en gaan er samen tegen vechten.

kleinen

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: september 26, 2009, 14:00:55 pm »
Ze heeft me nu toch zelf laten staan. Ik heb er begrip voor, had het tenslotte eerst zelf voorgesteld,maar ze wou er toen niet van weten. Nu komt het zeer hard aan :'(

kleinen

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: september 29, 2009, 10:07:53 am »
dag iedereen,

volgende week onder het mes, zie er tegen op.
ik weet dat niet iedereen naar universitaire ziekenhuizen kan gaan, maar zou men daar meer kunnen
dan in een "gewoon" ziekenhuis?
dokters geven hier niet graag duidelijk antwoord op. iemand ervaringen, opmerkingen....

marie p

• Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: september 29, 2009, 13:15:23 pm »
Ik ben zelf niet naar een universitair ziekenhuis gegaan maar wel naar een klein ziekenhuis in mijn buurt. De operatie, ( 30cm weggenomen van de dikke darm ), is perfect uitgevoerd. Ik heb nu na twee jaar geen enkele lichamelijke klacht. Een collega van me die 2 jaar voor mij dezelfde diagnose kreeg en dezelfde operatie moest ondergaan is wel naar een groot ziekenhuis geweest. Het verschil is enorm. Hij was in behandeling bij een prof maar heeft die zelf nooit gezien. Steeds maar weer waren er andere assistent-dokters. Ik zelf heb geweldig veel steun gehad van mijn dokter. Ik weet niet hoe ik het zonder haar zou gered hebben. Ik heb heb een  geweldige band met haar en toen ik na de nabehandeling een feest gaf is ze hier zelfs naar toe gekomen. Ik denk niet dat dit mogelijk is in een groot ziekenhuis. Voor pijn bij de operatie moet je echt niet bang zijn, ze houden dat prima onder controle. Ik wens je alle geluk toe volgende week en als je nog graag meer weet mag je me gerust mailen.
Groetjes,
             Marie

tanja

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: oktober 02, 2009, 15:17:30 pm »
Hallo dag Annefieke,eerst en vooral hoe gaat het met jou ?Goed hoop ik ?
even kort schetsen wie ik ben
mijn naam is Tanja ,mijn man Steve kreeg 4 jaar geleden ook darmkanker ,toen niet uigezaaid
maar met een controle 1 jaar geleden werd er op de lever en de long uitzaaigen gevonden
ze hebben de meta in de long weggesneden en kreeg ook FOLFRI MET AVASTINE
in de lever zou de meta niet meer te zien zijn dus die folfri en avastine doet blijkbaar toch zijn werk .
afwachten en hopen dat het zo blijft he ,
Vriendelijk groetjes Tanja

elite

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: december 20, 2009, 17:36:35 pm »
ben 70 jaar en heb kanker aande darmen met uitzaaing naar lever en longen;mijn 16e therapie achter de rug;benondertussen verzwaard en voel me goed ,voor meer details over dit alles schrijf me terug.

annick123

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: januari 01, 2010, 12:01:16 pm »
hoi
Mijn schoonmoeder is 2 jaar geleden geopereerd van darmkanker en er is hierbij 22 cm darm weggehaald na deze operatie heeft ze chemo FOLFOX gekregen en dit 12 keer dus 6 maanden maar ongeveer na een jaar waren er weer kankercellen in de darm en uitzaaiingen in de lever. Dus wilde de dokter biopsie doen van de cellen in de lever om dan verder te gaan met behandeling ondertussen klaagde zij van rugpijn en na de mri scan bleek dat er ook uitzaaiingen zitten in de  vierde rugwervel waardoor de hoofdzenuw gekneld zit en zij ondertussen geen gevoel meer had in haar benen en dus ook niet meer kan stappen. De dokter heeft haar laten opnemen om te beginnen met chemo voor de darm en lever en bestraling van de rug. Ze heeft er ondertussen vier bestralingen gekregen en verslechterd elke dag. Gisteren heeft de dokter mij apart geroepen en uitgelegd dat de uitzaaingen van de lever al redelijk gevorderd zijn en dat het met de rug ook niet veel beter is. Ze vrezen ervoor dat ze niet meer zal kunnen lopen na de bestralingen. heeft iemand hier al eens mee te maken gehad en kan mij hier meer over vertellen
groetjes en sterkte voor iedereen.

annick

franny5

• Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: januari 01, 2010, 15:38:44 pm »
Hallo Annick,

De verschijnselen die zich voordoen bij uw schoonmama, nl rugpijn,aantasting ruggewervels,niet meer kunnen stappen....deden zich ook voor bij mijn broer.Bij hem was de primaire tumor niet te vinden. Alles wat hij heeft meegemaakt vind je terug op het topic.
Maar ik wil graag vragen beantwoorden waarop ik een antwoord weet. Stuur maar!
Groetjes

Fran

annick123

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: januari 02, 2010, 10:13:21 am »
hoi franny

Bedankt voor je antwoord kun je mij misschien zeggen of je broer terug kan stappen en welke medicatie hij krijgt van chemo en of hij ook bestraling heeft gekregen voor de rug.
 ondertussen gaat het met mijn schoonmoeder niet beter haar linkerbeen krijgt ze nog maar een beetje opgetild maar als de dokter vraagt om het te duwen dan lukt dit niet.

groetjes.

franny5

• Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: januari 03, 2010, 00:59:42 am »
Lieve Annick,

Click op franny , onder aan de pagina vind je "alle brieven van dit persoon", hierin vind je het ziekteverloop van mijn broer.Hij is overleden 5 weken geleden! Laat je niet afschrikken......,iedere kanker is anders., l.Bij hem is de kanker te laat ontdekt,en men heeft nooit geweten welke kanker het was.Zeldzaam,maar hier was dat dikke ,dikke pech...
Hij is bestraald , heeft chemo gehad(iets met platinum en taxotere denk ik) ,verschillende keren,maar dat was niet zo eenvoudig! Hij verdroeg het niet goed.
Wil graag helpen met raad als dat mogelijk is.
groetjes

Fran  
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2010, 01:16:41 am door franny5 »

annick123

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: januari 04, 2010, 08:38:40 am »
hoi franny

wat erg om te horen dat je broer is overleden. Ik hoop dat het met jou goed gaat en wens je veel sterkte ik ben ondertussen ook bezig met je berichtjes te lezen als ik nog vragen heb dan laat ik het weten.
groetjes
annick