Auteur Topic: ongerust  (gelezen 1787 keer)

swiffy

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
ongerust
« Gepost op: december 05, 2012, 19:59:29 pm »
Hoy, this eventjes geleden dat ik hier ben geweest, maar nu heb ik toch nood om mn hart te luchten. Heb al een paar weken buikpijn en vandaag bloedverlies , ben zo in paniek geschoten dat ik direct een afspraak bij de gynecoloog heb gemaakt, vrijdag . het is nu nog geen 2jaar geleden dat ik borstkanker had en nu spookt t door mn hoofd: tzal toch ni weeral kanker zijn. Mijn ventje is nml ook overleden aan kanker 3j geleden en die had ook 2j na de diagnose bloedverlies. ( huidkanker).  Iedereen zegt ma je moet nie t ergste denken , ma da doe je toch. Ik ben die rotziekte zo moe en wil mij terug goed voelen en dingen kunnen doen die ik graag doe , ma ben zo rap moe. Nu maar weeral duimen voor vrijdag.

katleen op de beeck

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
Re:ongerust
« Reactie #1 Gepost op: december 05, 2012, 20:14:07 pm »
hoi
ik wil je alvast veel sterkte wensen in deze ongeruste dagen,maar zo direct panikeren zou ik ook niet doen
het kan namelijk ook zijn dat de eierstokken terug zijn gaan werken en dat je gewoon je maandstonden hebt
de oncoloog heeft me verteld dat die na een tijdje terug kunnen komen,ik had namelijk vorige week ook zo'n buikpijn,zo precies een
maandelijkse buikpijn,ik moet regelmatig bloed laten prikken om de waarden te controleren en zo mijn regels voor te zijn door te
starten met een hotrmonenbehandeling

alvast het beste gewenst

witte vlinder

• borstkanker van 2006 en herval aan oog in 2012
    • Bekijk profiel
    • http://users.telenet.be/SabineMoons/Dagboek.html
« Reactie #2 Gepost op: december 05, 2012, 20:42:36 pm »
Hoi Swiffy,

ik begrijp je ongerustheid maar al te goed
je hebt ook al wat meegemaakt, je man 3 jaar geleden verloren aan kanker
en dan een jaar later zelf kanker krijgen
héél normaal dat je zo bang bent, ook omdat je man na 2 jaar bloedverlies had
vergelijk je nooit met iemand anders, zei mijn oncologe altijd
maar soms doe je dat toch hé
goed dat je vrijdag al bij je gynaecoloog terecht kan
kan goed zijn dat gewoon je regels terug op gang komen
ik begrijp je paniek, maar probeer ook wat positief te blijven
ik duim alvast op een goed resultaat
dikke knuffel en sterkte voor vrijdag
xxx Sabine

swiffy

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: december 05, 2012, 21:31:48 pm »
Dankjewel voor de steun, die ziekte doet toch wa met ne mens hé, voor mn kinderen ist ook ni makkelijk , maar ik ga proberen om nie te panikeren. mijn eierstokken hebben ze vorig jaar onderzocht, die waren verschrompeld zeiden ze toen, t kan ook van de Nolvadex komen . Mijn lieve zus gaat weer met mij mee; die is altyd optimistisch , maar goed da ik die nog heb.  :)

swiffy

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: december 07, 2012, 13:40:36 pm »
Hallo, ben terug van de gynecoloog, heb blaasontsteking en infectie en mn baarmoederslijmvlies was 6mm en da is t maximum ; dus da moet opgevolgd worden nm: als t nog dikker zou worden doen ze een punctie binnen 3 maanden. t bloedverlies kwam volgens de dokter dat mn weefsel van de vagina dunner en droger is geworden , dus voorlopig ist nog ok . Volgens hem heeft de Nolvadex grote invloed op t baarmoederslijmvlies, ma ik moet t blijven nemen. Allez , we kunnen weer hopen dat t stabiel blijft, groetjes :)

LynnM

• Nieuwkomer
  • *
  • Kom op Tegen kanker
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: december 07, 2012, 13:43:01 pm »
Hey Swiffy...

Niet op voorhand stressen en positive thinking !
Dat helpt...

Hoe oud ben je? En heb je nog 'n kinderwens? x

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: december 07, 2012, 15:57:17 pm »
hey swiffy,ik heb ook borstkanker gehad in 2009.Door de chemo's bleven mijn regels uit.In september 2010 had ik nog een echo van de baarmoeder(samen met de echo van de borst),daar zagen ze op dat het baarmoederslijmvlies 8 mm was.Ze zouden dat in de gaten houden(vemits ik ook nolvadex neem).In december 2010 had ik bloedverlies.Ik in paniek naar het ziekenhuis gebeld,mocht een uur later al gaan.Bloedonderzoek wees uit dat ik kantje boord in de menopauze zat.Er volgde opnieuw een echo en daar zagen ze op dat het slijmvlies 4 mm was.Allicht was het dus die slijmprop,die losgekomen was.Sedert begin 2011 heb ik nu weer regelmatig mijn regels.
In oktober 2011 zagen ze een cyste op mijn rechtereierstok:in het verslag zetten ze dat dit 'mogelijk ' een functionele cyste was.Begin januari moet ik nu terug naar de gynaecologe voor een onderzoek.Eens benieuwd wat er nu weer wel of niet zal zijn.
Veel sterkte verder,en zoals lynn schrijft:niet op voorhand stressen,dat is allemaal mooie tijd,die je kwijt bent,groetjes,indian

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: december 07, 2012, 19:17:24 pm »
Hoi Swiffy,

ik hoop dat je gauw beter bent, en dat dat niet dikker word
daar duim ik voor
xxx Sabine

swiffy

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: december 07, 2012, 20:18:55 pm »
Ja ik weet het : ik stress heel vlug , maar sinds ik mijn ventje nie meer heb kom ik nog moeilijk tot rust; bij hem kon ik altijd terecht als ik met iets zat en ik heb van heel kortbij meegemaakt hoe verwoestend kanker kan zijn. Ik heb 2 volwassen kinderen en die wonen nog bij mij, daar krijg ik ook veel steun van ; maar ik wil hen ook nie te veel belasten, ik ben 49j. Heb pas vrijwilligerswerk gedaan int ziekenhuis maar twas noch te zwaar voor mij, moet eerst mn lichaam terug rust gunnen en dan zien we wel.  Bedankt in ieder geval voor de reacties , het doet goed om met lotgenoten alles te kunnen delen.

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: december 07, 2012, 20:48:16 pm »
hoi Swiffy,

als je van kortbij hebt meegemaakt hoe verwoestend kanker kan zijn
kan ik me héél goed voorstellen dat je rap gestresst bent
je ben dan rapper bang hé
ik zal in de toekomst ook weer rapper bang zijn
omdat ik na 6 jaar nog terug ben hervallen
ik heb ook 2 jaar vrijwilligerswerk gedaan in ziekenhuis, ben nu 48 jaar
mijn kinderen zijn nu 14 en 17, wil hen ook niet té veel belasten, zitten nu in examen
vind het al zo erg dat ze het voor de 2de keer moeten meemaken
veel sterkte nog en ik duim voor je
xxx Sabine

swiffy

• Nieuwkomer
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: december 08, 2012, 18:31:14 pm »
Hoy, Sabine, ik vind je een heel lieve dame en ik vind veel steun in jouw woorden hoewel ge t ook ni makkelijk hebt omdat t trug is gekomen , maar zoals ik kan afleiden was je er snel bij; dus das al goed! En inderdaad iedere kanker is anders , wij hebben nog een kans ( mn ventje had al van int begin geen kans, hij had de maligna melanoom ) . Ergens mogen we nog van geluk spreken dat de geneeskunde ivm borstkanker al zo ver staat. Ik stuur je vele positieve groetjes, Sonja.

witte vlinder

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: december 08, 2012, 19:01:13 pm »
hoi Swiffy,

dankjewel, bij deze stuur ik ook veel positieve knuffeltjes terug
we zijn er om elkaar te steunen hé
lieve groetjes
xxx Sabine