Soorten kanker > Borstkanker

altijd verlies wenkbrauwen?

(1/2) > >>

aureline:
Hallo,
ik moet binnen enkele dagen van start gaan met mijn 3e chemokuur. Ik heb al een groot deel van mijn haar verloren, maar nog niet alles. Dat is niet zo leuk, maar ik vond het erger om mijn borst te verliezen, m'n haar krijg ik wel terug.
Wat ik echter echt rot zou vinden is dat ik mijn wenkbrauwen zou verliezen. (Tot nu toe is dit niet het geval, hier en daar eentje uitgevallen). Met een pruik kan je je haarverlies verdoezelen, maar als je wenkbrauwen weg zijn, verlies je toch alle expressie uit je gezicht. Moet ik me daaraan verwachten of mag ik hopen dat ik ze kan houden? En hoe zit het met de wimpers? Momenteel heb ik die ook nog.

Ik krijg 3xFEC (dus de laatste krijg ik binnenkort) en daarna 3 keer taxotaire.

Kan iemand zijn ervaringen meedelen?

Bostie:
Hoi Aureline,

Mijn echtgenote heeft 6 weken chémo (Témodal) gehad in combinatie met 30 bestralingen, om nadien nog eens 2 keer 1 week chémo te krijgen. Buiten een groot deel van het hoofdhaar heeft ze noch wenkbrauwen noch wimpers verloren. Laat het vooral niet aan je hart komen. Je positieve ingesteldheid zal veel goed maken.
En een lach - hoe moeilijk dit soms ook moge gaan - geeft véél meer expressie aan je gezicht dan die kleine wenkrbrauwen hoor. Hou er vooral de moed in.

Steven

stientje:
dag aureline.heb al drie kuren fec gehad .was mijn haar na de eerste chemo al kwijt<; mijn wenkbrauwen heb ik nog steeds.moet binnenkort voor de taxotaire. ben ook bang mijn wenkbrauwen te verliezen en heb geen idee of dat zo gaat zijn . denk dat dat bij ieder anders kan zijn. vind dit ook alles behalve leuk maar keuzes zijn er niet .veel moed

miekevc:
hey,

Ik stond ook op de eerste rij toen ze de kankers uitdeelden en heb dus ook de hele handel doorlopen van chemo en bestralingen. Ik had wel hodgkin dus geen borstkanker( en dus andere soort chemo). Ik ben ook mijn wenkbrauwen kwijt geraakt maar pas na de 6de kuur ongeveer. Dit is inderdaad een raar zicht maar het went ook snel. Het gaat trouwens heel geleidelijk tot het je opeens opvalt dat er maar enkele haartjes meer staan (die ben ik dan maar zelf te lijf gegaan).  
Het is waar wat steven zegt dat een lach veel meer doet van wenkbrauwen en ook je ogen blijven hetzelfde. Ik hoorde van veel mensen dat ze zagen dat ik niet veranderd was omdat mijn ogen nogsteeds fonkelde.
Maar als het een troost kan zijn: 3weken na mijn laatste chemo waren ze weer helemaal terug. Gelukkig zijn er ook nog de sessies van de VLK Look good Feel better waarop oa ook geleerd wordt om wenkbrauwen te tekenen. Die sesies zijn trouwens echt ontspannen en je komt er goedgemutst buiten en je voelt je ook beter, echt een aanrader. De getekende wenkbrauwen zien er heel echt uit trouwens.

Nog veel succes met de behandeling
KUS :-*

mieke

elise:
Ik begin ze nu te verliezen, na mijn vierde kuur.
Tot nu toe krijg ik steeds te horen dat ik er niet ziek uitzie. Zonder wenkbrauwen en wimpers zullen ze het niet meer zeggen denk ik.

Iedereen veel sterkte he!
Elise.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie