Auteur Topic: Na 3j terug ongesteld  (gelezen 1731 keer)

Kleintje

• Bekijk profiel
Na 3j terug ongesteld
« Gepost op: juni 18, 2012, 17:41:34 pm »
Hallo

Ik ben nu 3j al in de menopauze, sedert de chemo....
Sinds gisteren hevige buikpijn en vandaag constateer ik dat ik terug ongesteld ben...pfff...ok neem Nolvadex
Heeft er hier iemand ervaring mee?
Morgen bellen naar gynecoloog.....
Groetjes x

witte vlinder

• borstkanker van 2006 en herval aan oog in 2012
    • Bekijk profiel
    • http://users.telenet.be/SabineMoons/Dagboek.html
Re:Na 3j terug ongesteld
« Reactie #1 Gepost op: juni 18, 2012, 18:22:27 pm »
hoi kleintje,

ik weet niet meer hoelang ik die nolvadex nam, maar op een gegeven moment
verloor ik ook bloed, ben toen naar de gynaecoloog geweest, had een poliep op de baarmoeder
is een bijwerking van de nolvadex, ik had dus mijn maandstonden niet
hoe het met jou zit weet ik natuurlijk niet
best kontakt opnemen met de gynaecoloog
groetjes Sabine

billie3

• Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: juni 18, 2012, 21:39:21 pm »
je maandstonden hebben tijdens Nolvadex is geen probleem. De gynaecologe stelde me gerust, Nolvadex doet heus zijn werk wel ondanks de maandstonden. Ik heb ze nog af en toe.

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: juni 19, 2012, 14:50:25 pm »
hey kleintje,ik was ook niet meer ongesteld vanaf eerste chemo(september 2009) én dit duurde tot één jaar na mijn laatste chemo(laatste chemo:december 2009;terug ongesteld:december 2010).Ik neem ook nolvadex,dit sinds januari 2010.
Bij het eerste bloedverlies,dat er bij mij ook kwam na enkele dagen ongemakken in mijn buik,belde ik ook direct naar het ziekenhuis.Er werd een echo van de buik genomen:daar was niks vreemds op te zien én mijn bloed werd gecontroleerd:daaruit bleek dat ik op het randje van de menopauze zat.Mijn oncoloog bevestigde me ook dat menstruaties onder het gebruik van nolvadex nog voorkomen.Bij de ene stoppen ze volledig,bij de andere worden ze fel onderdrukt.Zolang ze op regelmatige basis komen en er geen specifieke klachten zijn,zoals extreem veel bloedverlies of pijn in de onderbuik,....is er niks aan de hand.
Toen ik 'niet meer ' ongesteld was toonde de echo van de baarmoeder altijd een verdikking van het slijmvlies,dat was blijkbaar te verklaren door de nolvadex.Toen ik terug ongesteld was,toonde de echo niet meer die verdikking van het slijmvlies(want dat werd telkens verwijderd via de menstruaties)maar zag men een 'fuctionele ' cyste op de eierstokken.
Maar allicht is het inderdaad beter voor jou om eens contact op te nemen met je dokter.Niet omdat er iets aan de hand zou zijn,maar juist omdat wij nà al wat we al hebben meegemaakt juist die bevestiging nodig hebben van een dokter dat alles in orde is(dat was bij mij althans het geval)
groetjes,indian

witte vlinder

• borstkanker van 2006 en herval aan oog in 2012
    • Bekijk profiel
    • http://users.telenet.be/SabineMoons/Dagboek.html
« Reactie #4 Gepost op: juni 19, 2012, 16:15:01 pm »
zo zie je maar weer dat iedere dokter anders reageert en aangeeft
mijn oncoloog en gynaecoloog zei toen dat ik de eerste 5 jaar geen maandstonden mocht krijgen
in geen enkel geval
toen ik nolvadex nam heb ik poliepen gehad op de baarmoeder
ik weet nog dat ik pas bezig was met aromasin, na 2 jaar en half nolvadex te hebben genomen
kreeg toen ook ineens een bloeding, ik zat ineens niet meer in de menopauze
kreeg toen zoladex spuiten bij omdat ik mijn maandstonden niet mocht krijgen
zolang je je maandstonden krijgt kan je ook niet overschakelen op aromasin, want daarvoor moet je in de overgang zijn
en mijn oncologe vond die overschakeling van nolvadex naar aromasin wel héél belangrijk
zeker om het risico op herval te verkleinen, zo is mij toen uitgelegd
toen ik die zoladex spuiten niet kon verdragen hebben ze mijn eierstokken verwijderd
het nadeel daar weer van is dat ik nu héél véél blaasontstekingen krijg, en zo blijft een mens bezig
groetjes Sabine

Kleintje

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: juni 19, 2012, 20:16:00 pm »
Hallo

Allemaal bedankt voor de reacties hoor, ik heb gebeld naar de gynecoloog en de receptioniste zei mij om het haar te vragen wanneer het kan en ik mag volgende week woensdag ???
Jeeezus nog zo lang wachten,,,,
Ja ik vind het ook raar dat de ene dokter zegt tegen jullie, GEEN maandstonden gedurende Nolvadex en de andere zegt het kan geen kwaad,,,die van mij had wel eens gezegd, ze kunnen nog altijd terugkomen....
Wordt vervolgd.....

Kleintje

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: juni 28, 2012, 14:08:07 pm »
Hallo

Ik ben gisteren naar de gynecoloog geweest en ze hebben een inwendige echo gedaan, ales was prima in orde.
Heb ook bloed laten trekken en daar weet ik morgen de uitslag van.

Terug ongesteld worden en Nolvadex nemen is niet erg maar een variant ervan, Femera.... wel, dan zou je zelfs moeten overschakelen op Nolvadex
Ook denkt de gynecoloog dat het bij mij zo lang geduurt heeft omdat ik hormonen moet nemen voor de schildklier...
Ze is er altijd van overtuigd geweest dat ik ze terug zou krijgen, ben nu 41j en was 38j toen ik bk kreeg
Bij deze dus geen paniek als je na een tijdje ongesteld wordt, het is niet altijd slecht nieuws, mijn vapeurs zijn veel minder nu
Groetjes ;)

summer36

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: juni 28, 2012, 14:14:21 pm »
hey kleintje,fijn te horen dat alles in orde is en dat we ons geen zorgen moeten maken als we terug ongesteld worden onder nolvadex-gebruik,groetjes,indian